Un tribunal australian a obligat Google să-l identifice pe anonimul care a lăsat o recenzie negativă pe pagina unui cabinet stomatologic.
Medicul Matthew Kabbabe, specialist în detartraj și albirea dinților, din Melbourne, a cerut companiei Google datele unui utilizator de internet pentru a putea să-l dea în judecată pentru defăimare, informează BBC.
Stomatologul a argumentat că utilizatorul Cbsm 23 i-a produs daune afacerii sale după ce a lăsat un comentariu în care îi îndemna pe cititori să ”stea departe” de o procedură pe care acesta numit-o ca fiind ”extrem de bizară și inconfortabilă”.
Compania gigant a apărat în mai multe cazuri drepturile internauților de a publica recenzii negative.
Potrivit hotărârii instanței, Google va trebui să-i transmită medicului dentist orice date personale aparținând celui care a lăsat comentariul – numele, numărul de telefon, locația și adresa de IP corespunzătoare contului.
Înainte de a fi forțat de decizia tribunalului australian, Google a refuzat să dea datele autorului recenziei. ”Nu avem mijloace pentru a investiga unde și când a fost creat ID-ul”, transmisese compania inițial.
Avocatul dentistului spune că este o victorie ”fără precedent” pentru o afacere mică și a susținut că Google are datoria să ofere o platformă cu cei care au potențial de a defăima.
Gigantul tehnologic nu a răspuns încă tribunalului, dar se știe că, în trecut, Google a ezitat să șteargă recenziile negative, însă s-a conformat atunci a fost vorba de o decizia în instanță.