Harvard, ipoteză - obiectul spațial interstelar, o navă de observație extraterestră

7 Nov 2018

Misteriosul obiect spațial, de forma unui trabuc, detectat în luna octombrie a anului trecut, care provine dintr-un alt sistem solar, ar putea fi o sondă extraterestră trimisă să studieze Păm

De la descoperirea acestui obiect spațial, numit "Oumuamua", oamenii de știintă nu au reușit să-l catalogheze în raport cu forma sa neobișnuită si originile sale. Astronomii au spus inițial că avem de a face cu o cometa, apoi un asteroid, iar în final l-au incadrat într-o noua clasă de "obiecte interstelare".

"Oumuamua" măsoară 400 de metri lungime, de circa zece ori mai mare decât lățimea sa — o formă neobișnuită, fără precedent printre cei circa 750.000 de asteroizi si comete care au observate până în prezent în sistemul nostru solar, în care s-au și format.

CNN scrie că, potrivit lucrarii realizate de un grup de specialiști de la Harvard, ce va fi publicata in 12 noiembrie, in The Astrophysical Journal Letters, obiectul spațial "ar putea fi o navă complet operaționala trimisă în mod intenționat în vecinatatea Pământului de o civilizație extraterestră".

Această ipoteză se bazează pe "accelerația excesivă" a obiectului, care a condus la creșterea neașteptată a vitezei cu care, în cele din urmă, a părăsit sistemul nostru solar, în luna ianuarie a acestui an.

"Având în vedere o posibilă origine artificială, există posibilitatea ca Oumuamua să fie un 'lightsail' — un obiect care plutește în spațiul interstelar, rest de la un echipament de tehnologie avansată", notează autorii lucrarii,  care mai sugerează că obiectul spațial ar putea fi propulsat de radiația solară.

Ceilalți oamenii de știință privesc totuși cu circumpecție ipoteza lansată de grupul de cercetare de la Harvard, având observații pertinente asupra acesteia.