Cât costă o călătorie la Yango, gigantul IT care operează pe piața de taxi din România 

27 Iun 2019 | scris de Andrei Romașcan

Gigantul rus Yandex a lansat astăzi, la Bucureşti, aplicaţia digitală de e-hailing Yango, care operează în prezent în 16 ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. România devine astfel a cincea ţară a UE în care serviciul este disponibil, după Estonia, Letonia, Lituania şi Finlanda. 

  • Cât costă o călătorie la Yango, gigantul IT care operează pe piața de taxi din România 

Călătoriile comandate prin intermediul aplicaţiei pornesc de la preţul de 5 lei cu discount, care include rezervarea maşinii, o distanţă de 3 km şi o durată a cursei de 7 minute. De exemplu, clienţii Yango vor putea ajunge de la Aeroportul Otopeni până în centrul Bucureştiului (Piaţa Universităţii) cu aproximativ 35 lei. O cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric al Capitalei costă circa 10 lei, în timp ce o călătorie din Piaţa Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei. În prezent, plata curselor este disponibilă doar prin intermediul unui card bancar înregistrat în aplicaţie.

Dacă utilizatorul introduce punctul de destinaţie atunci când comandă o maşină, aplicaţia va calcula preţul exact pe care acesta îl va avea de plătit pentru cursa respectivă. Acest preţ nu se va modifica în timpul cursei, chiar dacă maşina este blocată în trafic sau şoferul va fi nevoit să urmeze o rută ocolitoare.

Spre deosebire de competitorii săi, Yango foloseşte propriul sistem de cartografiere, direcţionare şi navigaţie, precum şi o distribuire inteligentă a comenzilor, pe baza tehnologiilor Machine Learning. Aceste caracteristici permit reducerea semnificativă a costurilor nete ale călătoriilor, astfel încât utilizatorii plătesc mai puţini bani pe o cursă în timp ce şoferii câştigă mai mult.

Yango nu are propriile maşini sau şoferi, lucrează cu parteneri locali – companii de transport. Odată cu lansarea aplicaţiei, un centru dedicat pentru şoferi a fost recent deschis de către un partener Yango în Bucureşti. În cadrul acestuia, şoferii se familiarizează cu aplicaţia, participă la sesiuni de training şi teste, pot găsi răspunsuri la întrebările privind noul serviciu sau se pot odihni. 

Ca modalitate suplimentară de control al calităţii, Yango permite utilizatorilor să evalueze fiecare cursă şi să trimită sugestii sau reclamaţii serviciului de suport disponibil non-stop. Şoferii cu cele mai bune evaluări primesc mai multe comenzi, în timp ce şoferii care primesc rating-uri scăzute vor primi mai puţine curse sau, în cel mai rău caz, le poate fi refuzat accesul la serviciu (temporar sau permanent).

“Compania noastră a dezvoltat o serie de tehnologii avansate care controlează automat starea maşinii şi modul de conducere a acesteia, pe care plănuim să le aducem şi în România cât mai curând. Credem că utilizatorii noştri vor aprecia funcţionalităţile noastre unice precum comanda unei maşini pentru o altă persoană, cum ar fi un părinte sau un prieten, rezervarea mai multor maşini de pe un singur telefon în acelaşi timp, şi multe altele”, a declarat Andrei Voicu, Director Regional Yango pentru România şi Republica Moldova.
 
“Yandex s-a lansat în urmă cu 22 ani ca un motor de căutare web, iar acum este un grup internaţional de companii care oferă circa 90 de servicii, tehnologii de talie mondială în domeniul Big Data şi Machine Learning, şi deţine cea mai mare reţea de centre de date din Europa (peste 100.000 de servere), unul dintre cele mai cunoscute fiind cel din Finlanda. 

Continuând pe tema tehnologiilor proprii dezvoltate – Yandex este printre foarte puţinele companii din lume care folosesc în mod real tehnologia maşinilor autonome, care se conduc singure. Maşinile noastre autonome au fost lansate deja pe drumurile publice din mai multe ţări şi suntem nerăbdători să lansăm aceste vehicule în România într-o bună zi”, a declarat Musheg Sahakian, Directorul de Extindere Globală al Yango.

Yandex este printre foarte puţinele companii din lume care folosesc în mod real tehnologia maşinilor autonome. Acestea au făcut deja primele teste pe drumurile publice din Rusia, Statele Unite ale Americii şi Israel. Yandex este totodată şi prima companie din Europa care a lansat un serviciu zilnic de robo-taxi. 

SHARE