3dots.ro

Hotelierii greci, dezamăgiți de românii care le dau țeapă

Hotelierii greci, dezamăgiți de românii care le dau țeapă

Grecia este fără îndoială destinația aflată în topul preferințelor turiștilor români, preferată pentru peisaje, pentru istorie și pentru servicii.

Totuși, Dan Adrian Drăgan, reprezentantul comunității de Facebook Forum Grecia, avertizează că între turiștii români și hotelierii greci, lucrurile nu stau chiar atât de bine.

Drăgan susține că proprietarii eleni de pensiuni sau de locuri de cazare se declară exasperați de faptul că turiștii români fac rezervări în mai multe locuri, apoi le anulează cu puțin timp înainte de ajunge efectiv în vacanță, existând pericolul să rămână cu camerele goale și banii pierduți.

”În principiu, în momentul în care vrei să faci o rezervare undeva este bine să plătești avansul din două puncte de vedere.

Al tău ca turist, să te asiguri că acea cazare pe care tu vrei să o ai, că ți-a plăcut, că ai ales-o, după ce ai făcut o scurtă cercetare, că este a ta și că nu o rezervă nimeni altcineva în perioada pe care tu o dorești.

În al doilea rând, din punct de vedere al proprietarului este bine ca el să primească un avans, să se asigure că tu, ca turist, vei ajunge la el și că nu-i vei da țeapă pe românește”, a spus Drăgan, în emisiunea Departe de România.

”Cu una, două zile înainte, anulează în două locuri și rămâne într-un loc. Păi, cei doi proprietari au pierdut banii. Au pierdut în perioada aia, perioada respectivă banii de acolo și atunci vor să se asigure că au un avans primit și că tu ca turist îți propui și o să încerci să ajungi acolo.

Se mai întâmplă un lucru: în momentul în care turiștii rezervă la începutul anului beneficiază de anumite prețuri, să le spunem mai mici, oferte de preț, să zicem. Dau un exemplu 50 euro pe noapte, dar vedem că odată cu apropierea sezonului sunt foarte multe cereri pentru perioada respectivă.

Și atunci, pentru că au trecut câteva luni între momentul inițial al rezervării și data la care ne aflăm, proprietarul vrea să se asigure că acel turist nu a renunțat la ideea de a veni și se asigură că vrea să vină la el. Trimitem avans, ca să fie totul ok, chiar dacă în urmă cu câteva luni era totul fără taxe de anulare sau fără avans.

Pentru că dacă turistul nu mai vine, atunci proprietarul poate să deschidă datele respective și să ia un alt turist pe un tarif mai mare. Pentru că la începutul anului toți proprietarii sunt speriați.

Ei nu fac neapărat cu răutate chestia asta și vor să se asigure că turistul care a rezervat prima oară va veni, iar dacă nu va veni, ok, să anuleze pe unde a rezervat sau în scris și să poată să dea mai departe camera, nu neapărat să ia bani mai mulți, dar să nu rămână cu gaură”, a explicat Dan Drăgan.

© 2024 - 3DOTS DIGITAL MEDIA BUREAU
Powered by VA Labs