Thailanda. Un turist riscă închisoarea, după ce a scris review-uri negative la adresa unui hotel

29 Sep 2020 | scris de Monica Pavelescu

Un turist american riscă o pedeapsă de doi ani de închisoare în Thailanda, după ce a postat review-uri negative la adresa unui hotel în care s-a cazat, informează BBC.

Thailanda. Un turist riscă închisoarea, după ce a scris review-uri negative la adresa unui hotel

El a fost acționat în instanță de conducere hotelului, în baza legii dure anti-defăimare din Thailanda.

Wesley Barnes lucrează în Thailanda și a postat o serie de review-uri pe mai multe platforme online, acuzând resort-ul în care fusese cazat de "sclavie modernă".

Resortul Sea View, situat pe insula Koh Chang,  a anunțat că criticile dure aduse de fostul oaspete sunt false și că știrbesc reputației hotelului.

Incidentul s-a petrecut în acest an și a pornit de la o ceartă declanșată după ce Wesley Barnes a vrut să aducă în restaurantul hotelului o sticlă de alcool pe care o cumpărase din altă parte.

Un comunicat al hotelului spune că Barnes "a provocat gălăgie" și a refuzat să plătească o taxă de dop la care restaurantul a renunțat până la urmă, după intervenția managerului.

După ce a părăsit resortul, Wesley Barnes a postat mai multe review-uri negative la adresa hotelului și a fost acționat în instanță. Ulterior, bărbatul a fost reținut și eliberat pe cauțiune după câteva zile în închisoare.

Dacă va fi găsit vinovat de încălcarea legii anti-defăimare, Barnes riscă până la doi ani de închisoare. Hotelul susține că review-urile erau "inventate, recurente și răutăcioase", iar un review de pe Trip Advisor acuza hotelul de "sclavie modernă".

Wesley Barnes a declarat pentru BBC că acel review nu a fost niciodată publicat, deoarece încălca regulile TripAdvisor. Bărbatul a mai spus că și-a pierdut locul de muncă din cauza incidentului și s-a declarat îngrijorat că publicitatea acordată cazului îi va reduce șansele să-și găsească un alt loc de muncă în viitorul apropiat.

Barnes va mai apărea în fața instanței în luna octombrie. El speră acum să rezolve situația amiabil, direct cu conducerea hotelului, pentru că îi e teamă intre la închisoare, având în vedere experiența pe care a trăit-o în cele câteva zile de detenție suportate dej\.

Conducerea resortului Sea View a anunțat BBC că a încercat să-l contacteze pe Barnes de multe ori înainte să depună plângerea, însă fără succes.

"Am ales să depunem o plângere pentru a-l descuraja, pentru că ne-am dat seama că ar putea continua să scrie review-uri negative săptămâni la rând în viitorul apropiat", a anunțat compania.

"În ciuda numeroaselor eforturi de a-l contacta pentru a rezolva problema pe cale amiabilă, vreme de o lună, a ales să ne ignore. Ne-a răspuns abia când a fost notificat de autorități privind plângerea depusă".

Mai multe persoane și-ar fi anulat rezervările și conducerea hotelului ar fi primit întrebări despre felul în care își tratează angajații, după publicarea review-urilor lui Wesley Barnes.

Managementul resortului susține că i-a comunicat lui Barnes că nu va depune plângere dacă se va opri din a scrie noi review-uri "false".

"Primirea multor review-uri false într-o perioadă scurtă de timp poate afecta o afacere, în special în această perioadă dificilă", a anunțat resortul.


CLICK - Follow us on Google News