3dots.ro

Fost consilier OceanGate: submersibilul Titan a încercat să ajungă la suprafață înainte de a face implozie

Fost consilier OceanGate: submersibilul Titan a încercat să ajungă la suprafață înainte de a face implozie

Submersibilul Titan al companiei OceanGate a eliberat balastul și a încercat să urce spre suprafață cu câteva momente înainte de a dispărea, ceea ce înseamnă probabil că abandonase deja scufundarea în momentul în care s-a produs implozia, a declarat Rob McCallum, un fost consilier al companiei, citat de news.yahoo.com.

Rob McCallum, care a oferit anterior consultanță OceanGate în materie de marketing și logistică, a declarat că a primit primele rapoarte despre ultima scufundare fatală a Titanului.

„Raportul pe care l-am primit imediat după eveniment – cu mult timp înainte de a fi depășit termenul – a fost că submarinul se apropia de 3.500 de metri”, a declarat McCallum

McCallum a spus că submersibilul a eliberat balastul, ceea ce înseamnă că scufundarea a fost anulată, iar apoi a pierdut comunicarea cu nava mamă.

McCallum este cofondatorul companiei de expediții de aventură EYOS Expeditions.

El a condus anterior scufundări la epava Titanicului și în alte locuri de mare adâncime. Dar nava sa, spre deosebire de cea a OceanGate, este un submersibil aprobat pentru a atinge adâncimi extreme de către societatea de clasificare marină DNV.

El a fost în contact regulat cu Stockton Rush, directorul executiv al OceanGate, la un moment dat, și a vizitat atelierul OceanGate și este cel puțin a doua persoană care a declarat public până acum că Titanul a încercat probabil să urce înainte de a face implozie.

Regizorul de film James Cameron a declarat, de asemenea, la 24 iunie, pentru ABC News că a auzit din „interiorul comunității” că Titanul și-ar fi eliberat balastul și că cei de la bord „încercau să gestioneze o situație de urgență”.

Nava a pierdut contactul cu nava-mamă pe 18 iunie, la aproximativ o oră și jumătate de la începerea călătoriei sale care transporta cinci persoane spre epava Titanicului, aflată la aproximativ 13.000 de metri sub apă.

La o asemenea adâncime, Titanul a făcut probabil implozie cu o forță atât de mare încât cei aflați înăuntru au fost uciși instantaneu, fără a avea timp să realizeze că fuzelajul s-a prăbușit.

Autoritățile încă investighează implozia și, în prezent, nu se știe exact cât de conștienți erau cei cinci pasageri de pericolul iminent sau dacă au fost avertizați în prealabil cu privire la eșecul fuselajului.

Dar relatările lui Cameron și McCallum despre cronologia scufundării indică faptul că cel puțin o persoană de la bord a descoperit în prealabil – din motive încă necunoscute – că ceva nu mergea bine și a ales să anuleze călătoria.

Rush pilota submersibilul în acel moment și era probabil responsabil de scufundare.

OceanGate a anulat anterior scufundările Titan din cauza unor probleme precum pierderea unuia dintre sistemele de propulsie ale submersibilului sau desprinderea mai multor plutitoare de navă. Compania a anulat mai multe scufundări ale Titanului decât a finalizat, potrivit The New York Times.

De asemenea, Titan ar fi întâmpinat în mod regulat probleme, cum ar fi defecțiuni la baterie și la sistemul de balast, potrivit foștilor pasageri.

© 2024 - 3DOTS DIGITAL MEDIA BUREAU
Powered by VA Labs