Amendă uriașă pentru o agenție de turism după vacanța ratată a unei familii de români în Grecia

Amendă uriașă pentru o agenție de turism după vacanța ratată a unei familii de români în Grecia

O familie de români care și-a petrecut vacanța în Zakhyntos, în vara anului 2022,  a depus plângere la Protecția Consumatorului după ce  condițiile găsite în hotelul în care s-a cazat nu erau nici pe departe cele ale unui hotel de patru stele, pentru care achiziționaseră sejurul de la o agenție de turism.

Familia de români a reclamat că a găsit mucegai în cameră, faianță spartă în baie, mizerie în cameră și în baie, camere neaerisite, lipsa aerului condiționat, lipsa plaselor împotriva insectelor de la ferestre, dulap de haine neconform, lipsa prosoapelor, lenjerie de pat îmbâcsită, lipsa dotărilor aferente, ”nefiind îndeplinite condițiile standard pentru un hotel de categoria celui de patru stele”.

În plângerea făcută la Protecția Consumatorului, turistul a arătat că a contactat agenția și deși i s-a promis că problema se va rezolva, reprezentantul agenției a ales, la un moment dat, să nu mai răspundă la telefon.

În urma reclamației depuse, agenția de turism a promit două amenzi în valoare totală de 75.000 de lei pentru că ”nu a depus eforturile necesare soluționării favorabile a cerințelor pertinente ale consumatorului, acţiune ce ar încălca exigenţele diligenţei profesionale” și ”a făcut publicitate unui hotel partener fără să se asigure că acela îndeplinește condițiile categoriei de clasificare promovată, faptă considerată practică comercială incorectă”.

Agenția a reclamat faptul că, deși i s-a cerut să prezinte o serie de documente ”în momentul în care reprezentantul societăţii, i-a predat comisarului punctul de vedere și documentele care dovedesc temeinicia celor susținute, inclusiv certificatul de clasificare menționat anterior, reprezentantul Protecției Consumatorului a precizat că societatea va fi sancționată contravențional, cu toate că nu citise apărările formulate în scris şi nici nu analizase înscrisurile depuse”.

De asemenea, din punctul de vedere al agenției, Protecția Consumatorului nu a urmărit niciodată să analizeze şi să soluționeze în mod obiectiv reclamația, ci a decis sancționarea contravențională chiar din momentul primirii acesteia. Firma amendată a mai arătat că turistul care a depus reclamația este fostul antrenor de Taekwondo al copiilor unei comisare de la Protecția Consumatorului.

Judecătoria Deva a respins cererea de chemare în judecată, menținând sancțiunile în valoare de 75.000 de lei aplicate de Protecția Consumatorului.

”Întrucât nu s-a făcut dovada existenţei unei alte situaţii de fapt decât cea menţionată în procesul verbal de contravenţie şi nu se poate reţine existenţa vreunei cauze de nulitate absolută a procesului verbal contestat, instanţa constată că forţa probantă a acestuia nu a fost înlăturată, el bucurându-se în continuare de prezumţia de legalitate şi temeinicie instituită de lege în favoarea sa.

Astfel, instanţa reţine, faptul că, din probele administrate în cauză (înscrisurile depuse de părți și declarația martorului audiat), nu rezultă că petenta nu a săvârșit faptele pentru care a fost sancționată”, se arată în sentința Judecătoriei Deva, care nu este definitivă, putând fi atacată cu apel.